Iata o intrebare frecventa: “Am platit gazduirea si am publicat site-ul meu dar cand caut pe Google nu apare si site-ul meu. De ce? Va rog sa rezolvati problema cat mai curand!”.
Raspunsul este unul destul de simplu: “Nu este atat de simplu!”
Inscrierea in motoarele de cautare este simpla si se poate face intr-o dupa-amiaza si se va concretiza in circa 1-2 luni. Singura problema este ca inscrierea in motoarele de cautare nu va ofera o pozitie prea buna (probabil vorbim de pozitia 500 unde niciun vizitator nu ajunge vreodata).
Doar pentru ca un site a fost publicat pe Internet nu inseamna automat ca Google il va si lista in rezultatele sale. Cel putin nu pe o pozitie pe care sa fie si gasit de potentialii dvs clienti. O listare buna in Google apare in una din urmatoarele 3 situatii (si niciuna din ele nu are legatura cu serviciul de gazduire):
1. Realizati site-ul si derulati o campanie de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) care va dura cel putin cateva luni (in functie de concurenta de pe segmentul dvs de piata poate dura si ani de zile).
2. Realizati un site relativ vast, perceput ca o autoritate in zona dvs de interes care va avea foarte multe pagini de continut (probabil sute) si va atrage de la sine link-uri de la alti webmasteri (aceasta abordare este foarte buna daca vi se potriveste – spre exemplu daca aveti un magazin virtual ar fi dificil de implementat – dar va dura in general ceva mai mult). Acest model este potrivit in general pentru institutii publice, institutii de invatamant etc.
3. Platiti pentru listarea in Google. Serviciul respectiv se numeste Google AdWords si in conditiile in care este bine setat (si aveti un buget suficient) reprezinta o sursa de trafic de o foarte buna calitate. Si traficul obtinut prin metodele de la punctele 1 si 2 este de foarte buna calitate (poate chiar un pic mai bun in anumite cazuri) dar si mai greu de controlat. Sursele de trafic platite sunt in general de o calitate inferioara insa Google Adwords reprezinta in opinia noastra cea mai buna sursa de trafic platit (daca este setat corespunzator). Din pacate este si din ce in ce mai scump.
Concluzie
In conditiile in care nu activati pe o piata cu o concurenta extrem de competenta in domeniul optimizarii pentru motoare de cautare (servicii web) sau un domeniu in care nu puteti genera foarte mult continut (de exemplu asigurari) probabil alegerea cea mai logica ar fi prima si anume optimizarea site-ului pentru motoare de cautare. Acest serviciu poate fi contractat de la firma sau persoana care v-a furnizat serviciul de web design (daca detine competente in domeniul optimizarii pentru motoare de cautare) sau de la un specialist.
Este important sa retineti ca optimizarea pentru motoare de cautare imbraca 2 aspecte diferite: optimizarea sursei site-ului (fie la nivelul sistemului de management al continutului – CMS – fie la nivelul sursei HTML) dar si o campanie offline care consta din mai multe componente. Cea mai importanta componenta este campania de link building in care cel care va face optimizarea pentru motoare de cautare incearca sa obtina pentru site-ul dvs cat mai multe link-uri de la alte site-uri. Acest pas este probabil cel mai important pentru ca motoarele de cautare in general (si Google in special) vad aceste link-uri ca niste voturi din partea site-urilor respective pentru site-ul dvs. Mai exista si alte componente ale optimizarii offsite (optimizare care nu se face pe site-ul dvs) si anume social bookmarking-ul (care printre altele reprezinta o cale din ce in ce mai importanta de optimizare si atragere de trafic).
About the author